Kiedy w 1985 roku rejestrowano pierwszą komercyjną domenę ( przyp. symbolics.com ), nikt nie podejrzewał, że 34 lata później liczba zarejestrowanych domen na całym świecie sięgać będzie 340 milionów.
Zawrotny wzrost spowodowany jest rozwojem i popularyzacją samego Internetu, który od momentu publikacji pierwszej wiadomości online nieprzerwanie się rozrasta wspierany najnowszymi technologiami. Dynamiczny rozwój przyniósł dla biznesu trudności związane z pozyskaniem pożądanego adresu w malejącej puli dostępnych domen – w szczególności jeśli pożądana jest domena .com lub krajowa jak. np. .de, . pl, czy .uk. Dziś niemal żaden biznes nie funkcjonuje bez strony internetowej, czy adresu poczty email, które nie funkcjonują bez domen – to zaś odzwierciedla popyt z jakim w tym obszarze mamy do czynienia i to w ograniczeniu tylko do głównych zainteresowanych – klientów docelowych.
Mimo, iż pula domen co jakiś czas sukcesywnie powiększa się o nowe dedykowane produkty jak np. .store, .life, .app, etc. – najpopularniejsze domeny, to nadal domeny .com i domeny lokalne i nic nie wskazuje, by trend ten w najbliższym czasie uległ zmianie. Niestety pogłębia to deficyt, którego bezpośrednim przełożeniem jest coraz większe zainteresowanie tradingiem na rynku domen. Domeny premium to produkty o bardzo wysokim potencjale sprzedażowym.
Inwestorzy coraz chętniej interesują się pozyskiwaniem domen uznawanych za domeny premium, jako aktywa swych portfeli inwestycyjnych.
Na rynku funkcjonuje również wiele produktów i specjalistów jak PrestiDot, którzy profesjonalnie zajmują się pozyskiwaniem i tradingiem domen.